To jest tylko fragment strony. |
1000HERZ RECORDS
Wydawnictwo 1000HZ produkuje i promuje afrykańskich (i czasem europejskich) artystów niezależnych: tradycyjnych, awangardowych i elektronicznych. Jest to organizacja non-profit a zysk ze sprzedaży płyt przekazuje artystom.
Najważniejszą wartością są dla nas międzyludzkie relacje i muzyczny przekaz. O naszych wydawnictwach pisali: Polityka, Afropop Worldwide, Polifonia.pl, Roots World, Pan-African-Music, Nowa muzyka, Musicreviews.de, W-Fenec, Nouvelle-vague.com i wielu innych.
:: Zombie, czyli świerszcz - rozmowa z Piotrem Cichockim (www.nowamuzyka.pl)
:: Tak się bawi Malawi (www.polityka.pl)
VINDODO CD - 40 zł Dodaj do koszyka
Tonga Boys
AFRICAN DRUMS CD - 40 zł Dodaj do koszyka
BlackFace Family
1000HZ
:: 1000HZ: facebook.com/Stowarzyszenie1000Hz | kanał youtube
:: kontakt: 1000hzassociation@gmail.comWieści:
październik 2018 r.:
1000HZ przedstawia nowe płyty zespołów Tonga Boys i Owls Are Not. Nasze poprzednie wydawnictwa ukazywały się parami i pary te za każdym razem były znaczące. Pierwsza płyta Tonga Boys i album formacji Kukaya to niemal tradycyjna etnomuzykologia. Wydawnictwa BlackFace Family i Marii M. Nundwe przedstawiały miejsca istotne dla elektronicznej dźwiękosfery wschodniej Afryki: dyskoteki i świątynie.
![]()
Tonga Boys Owls Are Not"Vindodo" i "Radio Tree" też pozostają w bliskiej relacji. Nie chodzi tu o powtarzający się udział dwóch panów P.: lidera Owls Piotra Danga, który wyprodukował album Tonga Boys i frontmana Tonga Boys Petera Kaundy, który zaśpiewał na obydwu wydawnictwach. Ważniejsze jest to, że płyty dokumentują przemieszczenia, deterytorializacje, nie przynależą do ustalonego miejsca, kultury czy sceny.
Chociaż sesje do "Vindodo" odbyły się w domach członków zespołu w dzielnicach Zolozolo i Chiwavi w Mzuzu, Piotr Dang, Wojciech Kucharczyk i Czarny Latawiec na życzenie zespołu nasycili muzykę syntetycznymi rytmami i brzmieniami. Wynik tej zdalnej współpracy to afro-techno-folklor-pop, brzmiący jak muzyka nieistniejącego ludu.
"Radio Tree" nagrano w 3 różnych państwach: Malawi, Tanzanii i Polsce. W nadaniu jej ponadgeograficznego wymiaru pomógł projekt graficzny polsko-wietnamskiej artystki Dang Thuy Duong oraz udział w nagraniach Masayi Hijikaty, perkusisty świetnie znającego afrykańskie rytmy dzięki pobytowi w Senegalu. Przybrudzone brzmienie, przypominające radiostacje czy stare płyty spaja retro-futurystyczny wydźwięk obu płyt. Najlepiej założyć, że pochodzą z nieistniejącego, cyfrowego miejsca pomiędzy Europą, Afryką i Azją.multimedia:
OWLS ARE NOT:
Asali (feat. Certifyd)
isnot a dog![]()
TONGA BOYS:
Vindodo
Tiri Bwino
BLACKFACE FAMILY:
Chigolo Muleke
MARIA M. NUNDWE:
Lekani Kusuzgika
KUKAYA:
Gadima / Koloweka YaleYale
Malayirano