To jest tylko fragment strony.
kliknij tu aby wyświetlić całą stronę

Muzyka Źródeł
MAŁOPOLSKA PÓŁNOCNA
vol. 4

Polskie Radio 2013 (reedycja)

CD - 22 zł Dodaj do koszyka

    Radomskie
  1. Lulu spać, lulu spać, ni ma kto kołysać - kołysanka
  2. U mojej mamy w kómorze carna kokoska skrzekorze - pieśń weselna
  3. Przeleciał sokół przez pański pokój - weselna pieśń do pożegnania – sieroca
  4. Pieśni weselne: A przez progi państwo młodzi - do błogosławieństwa, Bywaj zdrowa moja matko - do pożegnania
  5. Oj, błyscy zorzyńka nad białą drozyną - miłosna ballada wojacka
  6. Szeroki liść na jaworze, tam Jasienio w polu orze - miłosna wiankowa
  7. Witaj, witaj mamo moja - ballada - końcowy fragment ballady, A tam w polu na Podolu stoi kuźnia na kamieniu
  8. Mazurek
  9. Wlazł na gruszkę - mazurek z przyśpiewką
  10. Poszła polka żytko ząć - polka
  11. Oberek Bogusza
  12. Zawiślak
  13. Polka szabasówka
  14. Mazurek
  15. Mazurek
  16. Polka siekana
  17. Mazurek mulorz
  18. Światówka
  19. Mazurek ciągły
  20. Mazurek
  21. Ni ma ci to nie ma jak w Nieznamierowskim - mazurek ciągły z przyśpiewką
  22. Opoczyńskie
  23. Światówka
  24. Taniec weselny
  25. Przyśpiewki: Bijom mnie mamusia, Skrzypecku ładnie grasz, A żeniłbym się z tobą
  26. Przyjechało dwóch na jednym koniu - weselna za stołem
  27. Mazurek
  28. Oberek
  29. Kielecko-Świętokrzyskie
  30. Oberek furmański
  31. Aj, bida mi, bida mi - przyśpiewki
  32. Oj, ty moja Marysiu konikami jadę - przyśpiewki zalotne
  33. A uśnij ze mi, uśnij, a siwe ocka stuśnij - kołysanka
  34. A po kolącym oście, a boso nie nachodzi - obyczajowa
  35. Wiązanka oberów ciągłych
  36. Chłop Bilman
  37. Oberek świętokrzyski
  38. Poleczka


opis:



Na płycie nagrania z radomskiego, opoczyńskiego oraz kielecko-świętokrzyskiego. Tradycyjna muzyka tego regionu podporządkowana była cyklowi kalendarzowemu, wyznaczonemu przez pory roku i rodzinnemu, odpowiadającemu fazom życia. Najważniejszym wydarzeniem cyklu ludzkiego było wesele, stąd na płycie 4 pieśni weselne oraz przyśpiewki wykonywane solo lub naprzemiennie z kapelą.

W albumie bogata reprezentacja muzyki skrzypcowej i wszystkich spotykanych składów kapel w regionie.

Wydanie płyty odbyło się przy wsparciu finansowym Instytutu Muzyki i Tańca.