To jest tylko fragment strony.
kliknij tu aby wyświetlić całą stronę

Orkiestra Jednej Góry Matragona
TRANS SILVATICUS
(reedycja)

Aura Art 2005 / Fundacja Walizka 2018


CD - 35 zł   Dodaj do koszyka

  1. Hoquetus (Sen Margarity)   3:25
  2. Nadeszła wiosna!   5:48
  3. Acheron (Rzeka smutku)   5:15
  4. Kaskady   6:43
  5. Wyspa   7:22
  6. Taniec zmierzchu   1:53
  7. Dolina bobrów   6:18
  8. Soboseyko   3:40
  9. Gita   6:01
  10. Zagadija   1:46
  11. Lupus-tango   3:19
  12. Trans Silvaticus *   5:41
  13. Epilog: Achir Al-nahr **   2:48

 * trans = łac. za, poza, z tamtej strony, ale też: trans = stan hipnotycznego snu, stan w ekstazie, zachwyceniu, oszołomieniu; silvaticus = łac. leśny; Transilvania = łac. kraina za lasami
** Achir al-nahr = arab. koniec rzeki




Maciej Harna, 2018:

Wznowiony i zremasterowany krążek Matragony Trans Silvaticus – właśnie wyszedł z wytwórni!

Wiemy dziś, że płyta ta z perspektywy 12 lat od jej wydania, zawiera kilka z tych najważniejszych utworów w historii zespołu.

Powstawała w atmosferze moich podróży do Transylwanii i niezwyczajnych wrażeń z tych wyjazdów. To historia spotkań i przyjaźni z 4-osobową komuną dzieci ulicy w krajobrazach Transylwanii, w środku Rumunii. Płyta Trans Silvaticus dedykowana czwórce małych gazeciarzy z pociągu między Medias a Sighisoarą zawiera część tej historii.

Ale na płycie są także ślady naszych spotkań pod górą Matragoną – w Dolinie bobrów, czy też z prawdziwym, szalonym wilkiem w Lupus Tango. Są też inne: Gita – w nieznanym języku wikenu odnosiła się do barbarzyństw wojennych w tamtym czasie na Bałkanach, Wyspę lubimy grywać na koncertach do dziś.

Nagrywając płytę zmagaliśmy się z wieloma niespodziewanymi przeciwnościami losu. Myśleliśmy wręcz o jakimś fatum. Skala realizacji rzadka w dzisiejszym czasie – nagrywaliśmy przez kilkanaście nocy w świątyni, korzystając z gościnności zakonników. Zależało nam, żeby nie tylko kilkadziesiąt akustycznych instrumentów, ale i przestrzeń akustyczna była prawdziwa, bez elektronicznych symulacji.

Dziś płyta w tej samej audiofilskiej oprawie, ale z nowym, łagodniejszym masteringiem (ViVi Sound Studio), pozostaje wciąż kalejdoskopem brzmień. I mam nadzieję, że jest wciąż aktualną i ciekawą "podróżą w głąb siebie" - jak pisał kiedyś na łamach "Świata Gitary" zaprzyjaźniony mistrz flamenco - Michał Czachowski.



skład zespołu:
Malwina Zych - śpiew voice, harfa gotycka gothic harp, flet podłużny recorder
Katarzyna Śmieszkiewicz - flet flute, czurynga bullroarer
Ewa Wojtyńska-Kiczorowska - skrzypce violin, kemanche
Jacek Dusznik - tabla, marimbula, mbira, udu, kij deszczowy, gong, różne bębny i inne instrumenty perkusyjne tabla, multipercussion
Tomasz Gawlewicz (Siniak) - darabuka, tar, udu, bombo, sitar, marimbula, zanza, charango, drumla jews harp
Maciej Harna - oud, lira korbowa hurdy-gurdy, gitara, gitara-sitar guitars, mbira, gongi kute small gongs, drumla jews harp, manjira crotales
Wojciech Krawiec (Motyl) - viola da gamba gamba, wiolonczela cello, sarangi
Wojciech Lubertowicz - kontrabas double bass, tamorra, konga conga, marimba, wibrafon vibraphone, balafon
Konrad Oklejewicz - flet flute, flet podłużny recorders, sopiłka, okaryny ocarines, nay, donso ngoni
Marcin Stachowicz - flet flute (4, 7), akordeon accordion (9)
ponadto zespół gra na dzwonkach, indonezyjskich angklungach, łupinach

gościnnie:
Stanisław Wyżykowski - basowa lira korbowa bass-hurdy-gurdy (8, 13)
Piotr Rychlec (Falko) - akordeon accordion (11), angklung (13)

chórki choir - Katarzyna Bartkowska, Joanna Biega, Ada Komańska, Barbara Lubas
zespół skrzypcowy violins (7) - Katarzyna Mikołajczyk, Anna Oklejewicz, Maria Szybka

oraz
Emil Biernacki - gender indonezyjski (1)
Małgorzata Sudykowska-Harna - angklung (13)