To jest tylko fragment strony.
kliknij tu aby wy¶wietlić cał± stronę

Andrzej Bieńkowski
1000 KILOMETRÓW MUZYKI
WARSZAWA - KIJÓW

Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, 2009

CD czasowo niedostępne

    Spis tre¶ci:
    A o co się rozchodzi głównie?
    - jak powiedział muzykant na pro¶bę o nagrania - s. 14
    Zeszyty etnograficzne:
    1999 - s. 60
    2000 - s. 62
    2001 - s. 94
    2002 - s. 122
    2003 - s. 152
    2004 - s. 178
    2005 - s. 210
    2006 - s. 230
    2007 - s. 248
    2008 - s. 270
    2009 - s. 280

    Spis CD:
  1. Oberek ¦piewak
    Kapela Stanisława Skiby. Rawskie 1987
    ["Ostatni wiejscy muzykanci"]
  2. Mazurek
    Kapela Józefa Bębenka. Radomskie 1986
    ["Czas harmonii"]
  3. Mazurek
    Kapela braci Meto. Rawskie 1982
    ["Mety graj±"]
  4. Polka
    Kapela Fiderków. Opoczyńskie 1984
    ["Koniec basów"]
  5. Pie¶ń dziewczęca
    ¦piewaczki z Dani± Czekun. Ukrainia 2004
    ["¦piewy Polesia"]
  6. Oberek
    Kapela Stanisława Klejnasa. Rawskie 1986
    ["Cztery strony Rawy"]
  7. Polka
    Kapela Józefa Kędzierskiego. Radomskie 1983
    ["Kajocy"]
  8. Pie¶ni weselne
    ¦piewaczki z Zamchu, Lubelskie, Roztocze 2004
    ["Jad±c przez Roztocze"]
  9. Pie¶ń kawalerska
    ¦piewaj± bracia Szumiło. Ukraina, Roztocze 2009
  10. Mazurek
    Kapela braci Tarnowskich gra podczas wernisażu wystawy Andrzeja Bieńkowskiego w Potworowie. Radomskie 2009

ksi±żka z płyt± CD

oprawa twarda, 300 stron, 300 fotografii, w tym 100 archiwalnych (dotycz± tradycyjnej kultury, muzyki wiejskiej Polski i Ukrainy), format 200 x 255 mm
redakcja - I. Janowska, M. Bieńkowska
projekt graficzny - Lech Majewski Studio
ISBN 978-83-60623-58-9, Warszawa 2009

   Ksi±żka 1000 kilometrów muzyki powstawała w latach 1999-2009, to kontynuacja badań nad muzyk± i kultur± wiejsk± Andrzeja Bieńkowskiego, opis funkcjonowania tej kultury teraz i ¶ladów po niej. Dotyczy głównie Polski centralnej, Lubelszczyzny, z czasem badania sięgaj± Ukrainy (Polesie, Wołyń, ukraińskie Roztocze).
   Byli¶my krajem wielokulturowym (tradycja polska, żydowska, ukraińska). Zacierały się granice między s±siadami, wszystko się mieszało, trwała trudna koegzystencja tych kultur. Dawniej bole¶nie i trudnie, ale byli¶my wszyscy razem. Lata izolacji Polski odsunęły w zapomnienie wielokulturow± tradycję. Co dzi¶ ocalało z tego tygla? Co zostało przyjęte jako własne, a co zgubione, zapomniane?